Baie leuk hier zo! - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Erik en Marit - WaarBenJij.nu Baie leuk hier zo! - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Erik en Marit - WaarBenJij.nu

Baie leuk hier zo!

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marit

11 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

We zijn alweer twee weken in Zuid-Afrika en hebben nog precies 3 weken te gaan. Wat gaat de tijd toch snel... Dit keer geen gepiel vanaf de smartphone dus dat scheelt weer een hoop typefouten ;-)

Zuid-Afrika... Wat een verschil met Australie zeg! Luxe, armoede, wildlife, apart taaltje... De lage prijzen doen ons ras- Hollanders weer glunderen en we doen ons dan ook dagelijks een plezier met lekker vaak uit eten (of braai) en drinken. (Ondanks dat blijft Erik nog steeds zijn prachtige ranke lijf behouden!) Het was wel weer even wennen want na 6 weken waren we toch wel gehecht geraakt aan het Australische leven. Inmiddels zijn we wat geacclimatiseerd. Het weer is wel een beetje van slag waardoor de sharkdive en het whalespotten niet door konden gaan. De struisvogels zullen wel blij zijn dat hen hierdoor een ritje met Marit op de rug bespaard is gebleven! In Bairydale is er voor het eerst 'ever' sneeuw gevallen! Onze Hippiecamper hebben we ingeruild voor een Chevrolet Spark: klein maar fijn en met veel geduld brengt hij ons de bergen op. De eerste week hebben we in Kaapstad doorgebracht en kunnen genieten van een luxe apartement met Lietje, Hans en Melissa. Daarna door naar de trouwerij van Henk en Danelle in een prachtig game-reservaat. Schitterende trouwerij en leuk om toch weer een Hollands feestje mee te maken. Via Hermanusbay zijn we naar Oudtshoorn, Mosselbay en inmiddels Plettenberg gereden. Nu door naar Port Elisabeth vanwaar we naar Durban zullen vliegen om dan weer verder te rijden naar Drakenbergen (prachtige wandeltochten), Krugerpark (zal er nog een plekje voor ons zijn?) en Johannesberg en dan... terug naar Amsterdam. Tot die tijd nog even genieten!

Groetjes,
Erik en Marit

• 11 Augustus 2012 - 11:42

M&M:

Klinkt weer geweldig! Geniet er nog even van! Bier hier alvast koud voor jullie gezet!

• 11 Augustus 2012 - 12:26

Mamma / Elly En Pappa / Johan:

Verrassing !!
    Zet de computer aan en wat zien ik ;-) ? Een nieuw reisverslagje !!
    Gezellig en leuk !!
    Eén overeenkomst is er in ieder geval met Australië: het weer is anders dan gedacht !
    Geniet vooral ook nog van deze (al weer) laatste weken !!!

Liefs en groetjes uit Edam !

• 11 Augustus 2012 - 13:32

David, Suzanne, Jenthe En Milo:

Leuk om te lezen dat jullie het lekker hebben, wel jammer van de haaien en walvissen... We krijgen hier zin om er zelf ook weer op uit te gaan.. Maar we genieten hier ook van onze opnieuw bestrate tuin...

Tot snel!

• 12 Augustus 2012 - 12:06

Rolf:

Hoi Erik en Marit. Heel erg bedankt voor de mooie kaart! Als jullie weer terug zijn in Amsterdam spreken we vlug af. Ik ben erg benieuwd naar jullie avonturen!

• 12 Augustus 2012 - 15:47

Esther :

Hoi Erik en Marit!

Heel leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben en nog in het vooruitzicht hebben! Geniet van de laatste drie weken!!!

En dan hopelijk: tot snel!

Groetjes, Esther

• 12 Augustus 2012 - 20:55

Ilja:

Klinkt helemaal super. Geniet verder!!! Xxx

• 26 Augustus 2012 - 11:18

Ariane:

Nog een paar dagen maar zie ik inmiddels. We kijken uit naar jullie verhalen.