Nog maar een paar nachtjes... - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Erik en Marit - WaarBenJij.nu Nog maar een paar nachtjes... - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Erik en Marit - WaarBenJij.nu

Nog maar een paar nachtjes...

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marit

26 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

...en dan zitten we weer in Nederland. Zo onwerkelijk als een vakantie van drie maanden leek, zo voelt het nu om weer bij het einde daarvan te zijn. Dus nog ff genieten van Krugerpark! Vandaag aangekomen en van alle mooie diertjes kunnen genieten. Het is wel een vreemd gebeuren eigenlijk: je rijdt met je autootje (in ons geval een rode fiat punto) over geasfalteerde wegen maximaal 50km. per uur om te stoppen als je een olifant, buffel, giraffe (kameelpeerd) of baviaan (bobbejaan) of iets dergelijks ziet.Stilstaande autoos betekent dus dat er iets bijzonders is gespot en dat veroorzaakt dus een file van ronkende autoos. Hoezo natuurpark? ;) Afijn, we genieten er wel van.

Aangezien dit berichtje weer vanaf de smartphone komt moeten we het kort houden voordat de rsi toeslaat. Overigens zijn we nu wel wat aardiger tegen dit toestel: dankzij de zaklampfunctie hebben we vorige week in drakensbergen (prachtig wandelgebied) 1,5 uur in het donker gelopen om de weg te vinden na hopeloos verdwaald te zijn geweest! Dus als ode aan onze telefoon dan toch nog een kleine toegift met wat kleine noemenswaardigheden van de afgelopen weken:

* Erik heeft bij plettenberg de sprong in het diepe gewaagd en vanaf de hoogste bungybrug gesprongen (216 m.) Sindsdien vertoont ie steeds roekelozer gedrag bij afgronden ;)

* We zijn al enkele tieners (8 jaar?) op de snelweg achter het stuur tegen gekomen. Misschien veiliger dan fietsen in het donker op de snelweg zonder licht?!

* We hebben nog meer stempels in ons paspoort, ook lesotho en swaziland bezocht!

* We hebben bij de echte traditionele zulu s overnacht inclusief medicijnvrouw en dansjes, hutjes e.d. Wel frrappant dat zij de volgende dag ook je auto wassen en achter de balie vd receptie staan ;)

Goed, we gaan het lot niet tarten en dit bericht maar snel posten voordat de telefoon eigenwijs wordt en kuren krijg Straks een fotootje erbij, zegt veel meer dan woorden.t. Dank voor al jullie berichtjes en we hopen jullie snel te zien. Het weer schijnt ook goed te zijn in nederland dus stiekum hebben we ook wel zin om 1 sept weer terug te gaan. Pap, mam, zetten jullie dit keer wel de juiste datum in de agenda?! ;))

Tot snel, marit en erik

• 26 Augustus 2012 - 21:24

Esther:

Hey Marit en Erik!

Geniet van jullie laatste dagen daar! En alvast een goede terugreis.

Groetjes, Esther

• 26 Augustus 2012 - 23:43

Fred En Claire.:

Mooi verhaal weer. Dank voor jullie moeite.
    Een extra ritje naar Schiphol is geen ramp hoor.
    Maar we zullen er zijn, en luisteren.....................
    Geniet nog maar met volle teugen.

Fred en Claire.

• 27 Augustus 2012 - 00:17

Marit Van Veen:

Wat snel voorbij! Geniet nog maar even. Jammer voor jullie dat het al weer bijna afgelopen is, maar wij zijn blij om jullie weer in Nederland te zien over een tijdje! Goede reis.

Groeten,

Marit

• 27 Augustus 2012 - 09:08

Netty Mels-knibbe:

Mooi om jullie reis mee te beleven, wat zijn de 3 maanden snel gegaan, goed om te lezen dat jullie genieten, en nog even genieten en dan weer terug naar Nederland.

• 27 Augustus 2012 - 09:39

Susan:

Ik vond het leuk om af en toe te horen hoe het met jullie ging! Goede reis naar huis en dan nog even nagenieten als het lukt.

Doei

Susan

• 27 Augustus 2012 - 14:17

Ilona :

Hoi Erik en Marit,

Nog even genieten maar! gaat vast erg snel die 3 maanden.
    Heb je al zin om te gaan werken Erik? Vast niet! We dachten al misschien blijft hij onderweg wel ergens plakken , maar zo te lezen komen jullie ook wel weer terug! :)
    Rivierduinen is flink in de bezuinig modus! Veel projecten zijn stop gezet en er worden allerlei maatregelen genomen om te bezuinigen. Dus ook hier is de crisis toegeslagen! maar op ZA is nog altijd meer dan genoeg te doen! Dus je kunt weer zo aan de bak! :) tot snel!

groetjes Ilona ( van het werk!)

• 27 Augustus 2012 - 17:42

Peter En Trix:

Hoi Erik en Marit,

Geniet nog maar volop van jullie laatste dagen en doe de olifanten enzo maar de groetjes van ons want wij hebben na een jaar nog steeds heimwee naar Zuid Afrika. Als je terug bent, wordt hetgene dat je beleefd hebt steeds meer bijzonder! Straks een goede reis terug en tot ziens. Peter Janssen en Trix Kromhout

• 27 Augustus 2012 - 17:45

Erik:

Oh jee, ik had al zo‘n nachtmerrie dat ik ontslagen zou worden bij terugkomst.... Ik kijk uit naar de koffie opp het werk! ;) Groeten aan alle collega‘s, Erik

• 27 Augustus 2012 - 17:45

Erik:

• 27 Augustus 2012 - 21:01

Ilja:

Haai....klinkt goed allemaal. Wil ook wel in de file staan voor het spotten van een Olifant... Tot heel gauw weer :-). Xxx

• 28 Augustus 2012 - 01:08

Mamma Elly:

Niet te veel enge verhalen vertellen, hoor. Daar kan ik niet tegen !!!
    Liefs, groetjes en tot gauw !!

• 28 Augustus 2012 - 12:57

Mamma Elly:

Zaterdag dus !!!

• 30 Augustus 2012 - 15:51

Karin En Ivar:

Hi reizigers!

Das best wel hoog!! Leuk man. Goede terugreis en to snel in het mooie Amsterdam!

Groetjes

• 03 September 2012 - 16:33

Ilona :

He Erik,

nee joh zo erg is het hier niet hoor, er zijn nog geen ontslagen gevallen.
    En de koffie is nog steeds niet te drinken, dus praktisch niets veranderd.
    Moest erg lachen om je kaart vandaag! grappig en een beetje triest tegelijk! hahaha
    je was zeker bang dat je geen post zou hebben bij terugkomst! hihi
    tot snel!

groetjes ilona