Groeten uit Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Erik en Marit - WaarBenJij.nu Groeten uit Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Erik en Marit - WaarBenJij.nu

Groeten uit Darwin

Door: erikenmarit

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marit

29 Juni 2012 | Australië, Darwin

Terug uit de outback, hebben we nu dan nog 14 minuten de tijd om even een berichtje te plaatsen. De afgelopen dagen leken wel werkdagen van 05.00 - 0.00 uur. Een van de keuzes die we hebben moeten maken was dat we een gedeelte van het continent met een groepsreis moeten doen en dat hebben we nu dus (grotendeels) achter de rug. Erg mooi maar ook erg intensief dus wij duiken zo maar even ons bedje in. Langs de schitterende kusten van de great ocean road zijn we halverwege het continent weer naar het noorden gegaan naar alice springs. We zullen jullie een compleet reisverslag besparen maar een paar noemenswaardige dingen willen we jullie toch niet onthouden:

- Kangaroos, huppelen hier met duizenden. We hebben er velen (al dan niet levend) gespot langs de duizenden kilometer highway!

- Uluru, 12 apostelen, zonsondergangen, zonsopgangen, strand, aussies, woestijn, koala's; we hebben alle ansichtkaarten zo'n beetje live gezien.

- Aboriginals, daar kunnen we nog niet zo veel zinnigs over zeggen. De paar die we hebben gezien lagen dronken in de rivierbedding of waren al volledig ingeburgerd in de westerse cultuur: het resultaat van zo'n schamele 200 jaar westerse invasie...

- Temperatuur: het wordt weer peentjes zweten, yihaah!!!

- Europees kampioenschap: Oranje bedankt dat jullie geen feestje zonder ons willen vieren. Beetje jammer dat van vele duitsers herinnert worden aan de verloren wedstrijd ;-)

- Eten: noodles en pasta is het motto!

-Aussies: we raken nog steeds niet gewend aan de hartelijkheid." How are you doing mate " is dan nog steeds een vraag die we niet gewend zijn van de cassiere. (het is echter niet de bedoeling om deze vraag ook echt te beantwoorden met het delen van ons wel en wee) :-)

Nu onze 3-daagse trip door de rimboe, die morgen om 06.00 uur start, vliegen we naar Cairns om daar eindelijk met onze eigen camper IN ONS EIGEN TEMPO lekker relaxt langs de oostkust af te dalen naar Brisbane.

Cheers,
Erik en Marit

• 29 Juni 2012 - 12:47

Ivar:

Haha, Leuk!! Klinkt erg goed, leven in een ansicht kaart. En de Duitsers zullen nu ook wel stil worden.
    MvG, Ivar

• 29 Juni 2012 - 16:19

Fred En Claire.:

Best benieuwd naar jullie complete reisverslag hoor ........
    Maar dit is al geweldig. We lezen wel tussen de regels door.
    Een bijzondere reis!
    Heel goede tijd verder.

• 30 Juni 2012 - 07:11

Suzan:

Leuke hotel kamer in Coober Pedy! Geniet.

• 02 Juli 2012 - 10:45

Ilja:

Hi mate ;-). Klinkt toch best leuk :-). Ook nog niet kunnen wennen aan "no worries"? Ik zou alleen daarom al terug willen naar Australië. Klinkt goed wat jullie ondernemen. Hopelijk nu in eigen tempo verder. Genietse! Xx

• 02 Juli 2012 - 18:59

Mirthe:

Klinkt goed, heerlijk in eigen tempo de oostkust af, geniet ervan!!

• 03 Juli 2012 - 12:08

Susan & Chiel:

Hoi Erik en Marit,

Met jullie kleine reisverslagen krijgen we ook zin om op reis te gaan, maar gelukkig gaat dat dan ook binnenkort gebeuren!!! Zondag vertrekken we met onze auto naar Scandinavie voor 4 weekjes.

• 04 Juli 2012 - 13:22

M&M:

Puike avonturen! Ga zo door! In eigen tempo is nog mooier!

• 16 Juli 2012 - 21:32

Christiane:

Zo te zien hebben jullie een fantastische vakantie, heerlijk! Grappige foto op tandem! Veel plezier verder!

• 24 Juli 2012 - 13:34

Erik D.:

Hee vakantiegangers!

Leuk om de korte ervaringen te lezen! Verhaal uit Thailand kwamen wel bekend voor trouwens. Toevallig overnacht bij Julie's Geust House in Chiang Mai? Veel plezier nog aan de andere kant van deze bol!

Groetjes Erik