Een kort berichtje vanuit Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Erik en Marit - WaarBenJij.nu Een kort berichtje vanuit Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Erik en Marit - WaarBenJij.nu

Een kort berichtje vanuit Melbourne

Door: erikenmarit

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marit

16 Juni 2012 | Australië, Melbourne

Hi mate!

Zo, we zitten alweer in Melbourne, hebben vandaag onze eerste trip weer gehad en alles is een aardig verschil met Thailand:

- De temperatuur: is hier zo'n 15 graden in de middag. Best te doen met een zonnetje en wel zo fijn om geen peentjes meer te hoeven zweten.

- De prijzen: alles kost hier het tienvoudige van Thailand als het al niet meer is! Een voorbeeld: leuk biertje kost hier 8 dollar wat zo'n 7 euro is. Dus, houden jullie nog wel onze economie draaiende? De Aus. dollar wordt steeds duurder hier!(tja, we blijven Hollanders he?)

- De mensen: opmerkelijk aardige ' folks' hier. Heel relaxed en super aardig. De thaise mensen waren soms toch wat lastiger in te schatten hoewel dat het soms ook erg verrassend leuk maakte.

De laatste dagen in Thailand hebben we in Ayuthaja doorgebracht. Vanuit Chiang Mai met de trein naar het zuiden leek ons een leuk idee maar door een vertraging van 7 uur kwamen we om 02.00 uur 's nachts aan i.p.v. 19.00 uur 's avonds. We zullen jullie de details besparen maar volgens de Thaise mensen had de trein vierkante wielen en geblokkeerde remmen oid en hebben we diverse keren stil gestaan. Vreemd genoeg, geldt hier geen niet-geld-teru-regeling zoals bij de NS :-) Het onvoorstelbare gebeurde: we moesten zowaar op zoek naar een TukTuk-driver. Eindelijk gevonden moest deze man eerst wakker geschud worden en kon ons gelukkig naar een hostel brengen!

Een foto zegt meer dan 1000 woorden dus we proberen nog wat foto's te uploaden maar het is even de vraag of dat gaat lukken.

Grotjes,
Erik & Marit

• 16 Juni 2012 - 21:55

Fred En Claire.:

Leuk om op mijn verjaardag verrast te worden door jullie SMS-je. Dankjewel.
    Benieuwd naar jullie verdere avonturen.

• 17 Juni 2012 - 19:14

Eve:

looking good!!!

• 18 Juni 2012 - 12:56

Ilona:

Hoi Erik!!

leuk je reisverslag! Hier is het ongeveer dezelfde temperatuur ( tussen de 15-19 graden), soms met een zonnetje en soms met veel regen. Dus ook nog niet echt hoogzomer. Inmiddels hebben Peter,ik en Mirjam al je kamer opgevuld op het werk.
    Als je terug komt is dit denk ik de leukste kamer van allemaal! :)

Veel plezier nog!!
    groetjes Ilona

• 20 Juni 2012 - 11:27

Mamma Elly:

Hoi hoi,
    Genieten jullie nog een beetje, ondanks dat ik vanochtend zag, dat de temperatuur in Melbourne nog ietsjes lager lijkt te liggen dan vier dagen geleden ? Staat hierboven trouwens ook aangegeven, zie ik nu.
    Verloopt ook de reis nog volgens de planning ?
    Liefs van ons en groetjes !!
    P.S. Zie wel weer uit naar een verslagje, hoor !!

• 27 Juni 2012 - 14:28

Peter De B:

Gaan jullie nog naar Albert Park?! Veel plezier Down under!

Groeten,
    Peter de B