De keuze is reuze! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Erik en Marit - WaarBenJij.nu De keuze is reuze! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Erik en Marit - WaarBenJij.nu

De keuze is reuze!

Door: erikenmarit

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marit

05 Juni 2012 | Thailand, Koh Tao

Van bangkok zijn we inmiddels naar Koh Tao gereisd, een eilandje iets kleiner dan Texel op 80 km. van het vaste land in het zuiden van Thailand. We werden met alle andere backpackers als een kudde vee in de bus geladen maar het was de moeite zeker waard. Lekker elaxen, snorkelen en af en toe een wandel / speurtocht naar de top.

Korte evaluatie:

- Paklijst: Waterkoker, waslijn en de spiegelreflexcamera goed gebruikt (dit waren voor ons nog de beperkte mogelijkheden om gewicht te besparen!) Oh ja, Eriks smartphone is nu 'stuk stuk' dus alleen via Marit bereikbaar.

- Hygiene: paar kakkerlakken, gekko's en andere gekke beesten maar eten hier is geen probleem en smaakt heerlijk.

- Het weer: Bangkok was warm met af en toe een bui. Koh Tao, is wat bewolkter maar nog steeds bikini-weer.

- Bevolking: erg vriendelijk met soms de vraag of je nou wordt opgelicht met een vriendelijke glimlach. Als je niet beter weet dan is in Thailand volgens de tuktuk driver alles gesloten, heb je echt mazzel dat er nog net twee plaatsen vrij zijn of moet je echt de big lucky budha hebben gezien ;-)

Op naar het volgende avontuur: morgen Chiang Mai! (per boot en vliegtuig)

Bedankt voor alle reacties en misschien gaan we jullie nog eens missen ;-)

• 05 Juni 2012 - 14:54

Ilja:

Hoezo misschien.....? ;-)

Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. Xx

• 05 Juni 2012 - 14:56

Turhan:

Klinkt goed! Heeft Erik al een goede thaise massage gehad? :-)

PS tip: koop vip bustickets bij het plaatselijke busstation ipv toeristische reisbureaus of guesthouses. Dan reis je comfortabel met de locals ipv europeanen en australiers. Er zijn genoeg goede busmaatschappijen....

• 05 Juni 2012 - 19:42

Fred En Claire.:

Jullie hebben zo te lezen geweldig naar je zin. We spellen jullie verslag ! Leuk dat jullie ook van die gezellige beestjes tegenkomen. We kijken uit naar jullie volgende verslag.

• 06 Juni 2012 - 07:17

Dorien:

Dit klinkt als een goed begin!
    Geniet er van!

Groetjes Dorien

• 06 Juni 2012 - 09:41

Suzan:

Geniet ervan en ik ga julli volgen!

• 06 Juni 2012 - 12:36

Peter Zirkzee:

Ziet er goed uit Erikkie!
    Volgende week thermometer week trouwens. Donderdag 17.00 uur deadline!
    gr Peter

• 06 Juni 2012 - 18:31

Janneke En Ramon:

Leuk om te lezen!

• 07 Juni 2012 - 14:34

Netty Knibbe:

Je maakt wat mee op zo'n reis.

• 10 Juni 2012 - 11:06

Irene:

Zo te lezen zijn jullie goed aan het genieten! Leuk hoor zo'n avontuur.
    Nog veel reisplezier!