Enige overpeinzingen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Erik en Marit - WaarBenJij.nu Enige overpeinzingen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Erik en Marit - WaarBenJij.nu

Enige overpeinzingen

Door: erikenmarit

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marit

11 Juni 2012 | Thailand, Chiang Mai

Tergend langzaam zoekt de zweetdruppel zijn weg. Beginnend vanaf de nek opweg naar lager, diep lager gelegen gebieden.... Zwijgend kijken de twee elkaar aan met een veel begrijpende blik. Ja, ja het zijn Marit en Erik in de jungle van Chiang Mai! Gelukkig heeft Erik een kort Thais kapsel aangemeten waardoor de hitte iets draaglijker is. Kletsnat wordt je van zo'n trekking door de Thaise jungle. Of de hitte (en hoge luchtvochtigheid) of de korte maar felle regenbuien zijn hier debet aan.

Als tourist in Thailand bekruipt je soms wel een bepaald schuldgevoel. Bij het afdingen om een paar cent extra op de taxirit, bij het zien van al het afgestorven koraal tijdens het snorkelen of tijdens onze olifantenrit aan het begin van de trekking. (verkeerde bureau geboekt, dus toch maar een extra donatie aan het WNF doen) Het positieve is dat we wel weer wat van de monniken hebben geleerd (Dirk, we hebben je advies opgevolgd maar Marit geloofd nog steeds niet in reincarnatie!) Ook bijzonder leuk om te zien dat de mensen hier totaal anders kunnen reageren op de paar Thaise woordjes die wij kunnen. (of worden we uitgelachen?)

Morgen met de trein naar Ajutaja, terug richting Bangkok. Overmorgen: AUSTRALIE here we come!

Oh ja: het goede nieuws is dat de telefoon van Erik het weer doet! Het slechte nieuws is dat die van Marit het nu niet meer doet (op vakantie vergeet je nog wel eens je password...)

@Fred & Hester: Happy birthday!

@Rivierduinen: wees gezegend met de koffiemachine!

@Rob en Anne: welcome home!

• 11 Juni 2012 - 13:00

Esther:

Leuk om te lezen! Geniet nog even van de laatste dagen in Thailand! En goede reis naar Australië!
    Groetjes!

• 11 Juni 2012 - 13:37

Suzan:

Veel plezier bij de Aussies!

• 11 Juni 2012 - 13:52

Mamma Elly:

Nog even en we hebben één of twee poëten in de familie !
    Bedankt ook voor jullie snelle reactie.
    Groetjes, goede (vlieg)reis en tot het volgende verslag.
    P.S. De auto is naar de garage !

• 11 Juni 2012 - 14:48

Fred En Claire.:

Deze verhalen smaken naar meer.
    We krijgen het er warm van en we repeteren nu onze wachtwoorden.
    Dank voor de felicitatie.
    Enjoy !!

• 11 Juni 2012 - 15:07

Ilja:

Doe Australië de groeten van mij ;-). Niet zwemmen waar het niet mag en 's morgens altijd je schoenen controleren voor je ze aantrekt. Verder maak ik jullie niet bang ;-), maar wens ik jullie veel plezier Down Under. Xx

• 11 Juni 2012 - 16:00

Ria:

Zo leuk jullie verslagen :-)

goede reis naar Australië

• 11 Juni 2012 - 18:44

Rolf:

Leuk hoor! Blijf schrijven he!

• 12 Juni 2012 - 18:08

Ariane:

Het is weer genieten aan deze kant. Fijne verhalen.

• 13 Juni 2012 - 18:22

Alwin:

oooo ik ben jaloers......geniet maar van Thailand, het mooiste land ter wereld en gewoon snoeihard onderhandelen over prijzen.....het risico bestaat dat jullie anders terug moeten zwemmen naar Nederland vanuit Australie omdat het geld op is....

• 13 Juni 2012 - 18:23

Alwin:

wij missen hier in Purmerend een (inheemse) fluit....

• 13 Juni 2012 - 20:18

Marit Van Veen:

Die druppel hebben wij hier ook, in de vorm van regen! Geniet van jullie prachtige reis! En blijf schrijven. Erg leuk om te lezen.

• 15 Juni 2012 - 11:13

Mamma Elly:

Blij, dat er altijd nog weer mensen zijn, die nog even wat bruikbare tips meegeven (voor zover jullie ze nog niet hadden natuurlijk) !!!
    Liefs en veel groetjes vanaf hier !!!

• 15 Juni 2012 - 13:36

M&M:

Eck, poëet die je er bent! Jullie zijn goed bezig, want het vergeten van een password betekent totale ontspanning!